lørdag den 21. september 2013

For "Nyttig basisviden": Kig den anden vej.

Nu er jeg så i gruppen 40+ og burde forstå alt hvad der er værd at forstå om livet, ikke?

Men som altid er der forskel på "burde" og så "hvordan landet ligger, reelt".

Lad mig lige opliste:

Ting jeg trods alt endelig begriber fordi jeg har nået en vis alder:

* At livet ikke er bekvemt og hvis det var, så ville jeg visne hen i uforetagsomhed.

* At børn simpelthen forstår rigtig meget (f.eks. er de svine-gode til at regne ud hvornår de skal gøre noget rigtig sødt og betænktsomt, midt i at man er ved at hive håret ud af hovedet over deres utidige adfærd, og såstår man dér og bliver skudt ned og bliver hjerteblød, mens hjernen stadig råber "HVAD F.....???"), men den zillion m3 viden man rent faktisk ØNSKER de ville rende rundt med, den ejer de ikke et gram af (f.eks. gad jeg da godt at Den Lille Selvkørende snart fik opsnappet forskellen på "menneske-mor" og "robot-mor").

* At man ikke får struttende sunde kinder af 14 kopper kaffe om dagen.

* At meget af det der sker inde i fjernsynet er noget nogen har opdigtet.

* At min egen mor faktisk altid har været et menneske og ikke en robot.

* At fordi man koger kartofler er det ikke ensbetydende med at en anden så står for sovsen. Man må sgu selv køre projektet til dørs (eddermanme grove løjer).

Ting jeg så til gengæld STADIG ikke fatter, trods min ellers uendelige livserfaring:

* Hvorfor har jeg egentlig et strygejern?

* Hvordan kan Gud eksistere når elendighederne står i kø ude i verden? (jaja det var en af de tunge, men den skal med, fordi jeg ikke fatter sammenhængen).

* Hvad sker der for voksne mennesker i jumpsuits? (se? Så kom der atter balance i tingene...)

* Hvorfor ser alle asiater ens ud men det gør afro-menneskerne ikke?

* Hvorfor er kileremmen det dyreste at udskifte på en bil? Det lyder helt ude af proportioner i mine ører. Som hvis jeg havde fået hold i nakken og nogen sagde jeg skulle opsøge en healer der tager kr. 800,- i timen for at puste det væk, ellers ville jeg få tinnitus istedet.

* Indrømmer det: Jeg ved stadig ikke hvad kileremmen er.

* Jeg ved stadig heller ikke hvordan mine børn tænker (selvom jeg godt kan huske hvordan jeg selv tænkte som barn). Fandme frustrerende.

* Jeg aner simpelthen ikke hvad der får folk til at melde sig frivilligt til at tage til Mars for evigt. Så I det i Go' morgen Danmark? Er folk sindssyge?

* Sidst men ikke mindst så forstår jeg ikke dem der siger "jeg er typen, der..."  For jeg er mig bekendt ingen type og jeg tror ikke på at nogen af os er det. Vi er alle unikke, men sgu ikke typer. Fatter ikke nogle folk kan være så blå-øjede (og det må jeg godt mene når nu jeg er blevet gammel. Så må man komme med alverdens dejlige statements. Jeg kan også denne her: "Kæft hvor skulle mange tv-folk have tæv for at kringle historierne efter forgodtbefindende").

10 kommentarer:

  1. Først lige tillykke - tillykke - tillykke...:)

    Lad os starte ved den der gud (nå, ja det skal vist skrives med stort) ham tror vi altså ikke på, for intet i biblen eller andre bøger giver nogen som helst mening... Hvis du vil smile og ha' lidt af grine af, så skulle du tage at følge TheTweetOfGod på Twitter, det er sååååååå sjovt:)
    Kileramme ved jeg heller ikke hvad er....
    Don't get me started på det med typer!!!
    Jumpsuits skulle være forbudt for voksne og børn over en vis alder...
    Jeg har et strygejern der udelukkende bliver brugt til at stryge perleplader, det er derfor du har et..., Er det ik'?
    Så det med fjernsynet betyder, at man ikke kan lave de der fine kager på 15min?? ;)

    Var til min venindes 40års fø'sdag i går, hun siger det ikke gør ondt, er det rigtigt?? jeg har lidt over to år i endnu inden det er mig så skal lige vide om det gør ondt inden...

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/2013/09/hukommelse-hvor-god-er-din.html

    Go' søndag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. LOOOOOOOL, "kileramme" Mette. Du er eddermanme mere hjælpeløs end mig;-))

      Vi laver ikke perleplader her i huset. Er du sindssyg? Lille Selvkørende kan kun lege mor/far/børn. Med mig som mor. Dobbelt-task, vil nogen mene. Jeg leger gladelig med. Fordi min mor-radar siger jeg skal.

      Nej det gør ikke ondt at fylde 40. As long as we have eachother. Skåååål;-)

      Og du skal have en ekstra krammer. Fordi jeg kan mærke du er en dejlig person (det er sådan noget vi på 40+ bare sådan gerne lige må slynge ud).

      Slet
    2. Tak for krammer:) og rettelse af det der med Kileremmen....;)

      Slet
  2. Tillykke med dagen.
    Håber at du også når at nyde din alder, trods grublerierne.
    Som samlevende med en mekaniker ved jeg godt hvad kileremmen er: Det er den der evig og altid skriger (især på de gamle Golf'er, men også på andre mærker). Så bander mekanikeren lidt henover den, og derefter hyler den ikke mere.
    Før næste gang.
    Den kan også springe, DET MÅ DEN IKKE, så får man skældud (personlig erfaring) - selvom det er kileremmen, der har knækket sig?
    Biler og mænd er underlige.....

    Hav en god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Krage. Du ved rigtig mange ting fordi du er ældre end mig. LOOOOL

      Ps. Jeg aner sgu da stadig ikke hvad kileremmen er. Hvordan ser den ud? forestiller mig et sort gummibånd der insisterer på at være det vigtigste item på bilen (må se at få smidt det der "item" ud af mit ordforråd inden jeg selv bliver for pissed over dets "wannabe"-hit-ord. Tilbage med det danske sprog siger jeg!

      Slet
  3. Tillykke for fanden. Du er skøn!
    Får sådan lyst til at give dig et voksenjumpsuit i gave...tror lige du er typen;-)

    SvarSlet