onsdag den 3. juli 2013

The signs, et udpluk

Nok snak om pms. Nu er jeg jo skide ovenpå igen. Og på vitaminpiller.

Så skal vi ikke kaste os over et andet emne? Fx 40-årsalderen. En HELT anden boldgade, ikke også?

(....)

Begynder lige med at hælde alle tegnene på den runde dag af mig:

- Finder glæde i at se "Ud-i-naturen"-programmer. Ikke på Discovery. Men den DANSKE slags, for f#ucking. Hvor der er snik-snak og anekdoter fra Gurli og Gunnars husmandssted i skoven - eller i den dur. Fandme om ikke jeg sidder og sluger skidtet råt.

- Griner højt og hjerteligt (af ingenting). Hvor skod er det ikke lige?

- Har fået mor-hænder. Dem med synlige blodårer.

- Har også fået svaghed for rutiner. Ingen skal pille ved min hverdag. Eller bytte rundt på varerne henne i fakta.

- Kan mærke spirende moral-præk-monster indeni (der sikkert er rullet helt i stilling til når Den Lille Selvkørende begynder at mene nogle ting for alvor, om en 2-3 måneder år).

- Er stolt over tøj jeg har gået med i mere end 10 år.

- Kan sige lange sætninger om småting, jeg før bare lod ske i tavshed (fx "Nå, nu er det vist på tide at jeg får klippet mine tånegle. Det er, hvad, en bum-bum 14 dage? Nej knapt 3 uger siden jeg sidst klippede dem.")

Åh jeg må stoppe nu. Det er jo hårrejsende det her.

4 kommentarer:

  1. Ha ha, det bliver kun værre. ;-) På et tidspunkt begynder du at sige sætninger, som lyder præcis som var de kommet ud af din mors mund. Og pludselig hører du dig selv sige 'den gang jeg var barn, da ...'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg allerede! Åh nej, jeg er blevet langt ældre end 40 før min 40-års fødselsdag! Pis;-)

      Slet
  2. Hey, du mangler at sige: Uhh, det trækker så frygteligt ind på lænden - hvorefter du indhyller dig i et uldtæppe.
    Det har jeg altid hørt min mor sige...og nu er jeg fanderme begyndt på det selv:o/

    SvarSlet
    Svar
    1. HA! Du tar pis på mig. Ikke? Jo. Uaaark! :-D

      Slet