tirsdag den 31. januar 2012

Børns veje

er NOGLE gange forudsigelige....

Således ved jeg godt nu bagefter at jeg sikkert har handlet med hovedet under armen da jeg brugte det meste af formiddagen idag på at line op til hygge&leg i eftermiddag når jeg har plukket mine 2 tuller hjem fra den kommunale.

- Ja jeg har da f.eks. købt en ny bog vi kan læse sammen - med lynlåse og velcro i... (...Da jeg var barn var der "Karius og Baktus" og "De Smaa Synger". Idag kan man få bøger med blink og båt og tegn-selv. Bare for overlæsset nogle gange!!!!).

DERUDOVER har jeg anskaffet nye modellérvokspølser, en børnehobbysaks der kan klippe zigzagmønster (så når de klipper hul i tøjet ser det næsten smart ud...).

OG sat alle Lærkes (yngstens navn) dukker op i en slags "eventyrunivers" lige til at kaste sig ind i OG lavet bilgarage af 2 papkasser til Daniels biler (og placeret langt væk fra dukkeunivers...). Åh hvor ser det bare perfekt rullet ud altsammen herfra hvor jeg sidder.

Dumdidej. Nu er det så jeg forudser noget:

Når børnene kommer hjem er de skidetrætte og vil bare hænge på mor og se på gravko-videoer på youtube. Indimellem (12 gange før aftensmad-tid for at være helt nøjagtig) afbrudt af nogen der vil have en kiks nej en banan nej en nutellamad nej chokolaaaade mor chokolade nej den dér nej den Daniel/mor/naboen har! Garneret med: "Se noget andet noget!!" "Daniel lad være med at hive i lillesøsters hår. SLIP. SLIIIIP!" "Hvem har lavet pølleble?" "NEEEEJ ikke dén!!"....

Og så gik den eftermiddag. PUF!

ER DET LØGN???

Det finder vi ud af. Følg med i næste afsnit af denne miniføljeton om børn og deres ideer om morskab...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar