fredag den 1. juni 2012

Lærkes fem fede

Fem Fredagsfede. Denne gang set med den 2,5-åriges øjne (og kun svagt redigeret af dens mor):

1: At bestemme så meget jeg overhovedet kan slippe afsted med fra jeg vågner til jeg går i seng. Hvis det var helt rigtigt så bestemte jeg også hvad vej vinden blæser og hvornår toget kører og hvad tid statsministeren må holde frokostpause. Men verden er jo ikke perfekt så jeg må nøjes med at bestemme over alle ting og personer der hvor jeg bor. Idag har jeg f.eks. sluppet afsted med at bestemme hvornår min mor og far og storebror måtte tage nogle pommes frites fra den fælles skål midt på bordet. Og jeg har bestemt at jeg ejer alt legetøjet i huset. Og også udenfor huset. Og så har jeg bestemt hvornår nogen må gå ind og ud af dørene. Og jeg slap også afsted med at bestemme at jeg godt måtte få kondisko på i seng. En ret ok dag i bestemme-land synes jeg.

2: Rødbeder og tunsalat til morgenmad. Bare fabelagtig kulinarisk oplevelse. En skam de andre i huset er for kræsne til at prøve.

3: Med ynk i stemmen at mumle "Lærke ååååssss" til ALTING som mor/far/storebror gør eller får. Jeg har nemlig fundet ud af, at når jeg bruger de to ord med den rette betoning, så bliver min mor bange for at jeg skal føle mig udenfor fællesskabet. Og så får jeg pludselig bare adgangsbillet til mere af det der foregår. Cool synes jeg. Og min mor er for nem.

4: I flæng: Chokolade, kakaomælk, majs, at sidde på min mor, rejer, at holde hånd, rød peberfrugt, at cykle, min storebror, at blive hentet af mor i vuggestuen, gynge, hoppe, rutsche, at sidde på min mor, at plaske med vand, min far, læse godnathistorier, min dukke, mine smykker (ja jeg sagde smykker), at sidde på min mor, at komme i vuggestue, køre tur (et sted hen), at sidde på min mor, mine solbriller, at lave ballade.

5: At være Lærke. I det hele taget (og at sidde på min mor).

4 kommentarer:

  1. Smuk beskrivelse af en helt almindelig 2½-årig.
    Bare vent, lige pludselig er hun så nem, at du tror hun er syg!

    SvarSlet
  2. Tænk, siger du dét? Printer din kommentar ud og sætter op et synligt sted;o)

    SvarSlet
  3. Sejt! Fem fede, der rykker. Jeg er især ret vild med nr. 2 ...

    SvarSlet