mandag den 24. december 2012

Gave-gakkelak

Kære jule-ånd:

Da jeg skrev igår, at jeg ikke kunne vente med at se børnenes ansigter når de fik øje på alle pakkerne under (og ved siden af...) træet idag, så mente jeg ikke at jeg også forventede der skulle gå fuldstændig kogalskab i hvor mange sager de kunne nå at flå papir og bånd af i minuttet.

Jeg mente heller ikke at det skulle være en kamp om hvor mange gaver de andre børn havde fået i forhold til egen samlet legetøjs-høst (sådan var jeg nemlig ikke selv da jeg var 3-4-5 år).

Sluttelig var det ikke min forventning forud for denne julehøjtidsdag, at jeg skulle ende med 21 gange at sige sådan her til begge pakke-ud-monstre (som den 3- og 5ethalvtårige med uhyggelig hast transformeredes om til fra det øjeblik den første lille gave blev delt ud):" DER .ER .IKKE. MERE. UNDER .DET.TRÆ. HELLER. IKKE. UNDER.TÆPPET.UNDER.TRÆET. HELLER.IKKE.MELLEM.GRENENE.PÅ.TRÆET.OG.HELLER.IKKE.VED.SIDEN.AF,
RUNDT.OM.ELLER.OVENPÅ.TRÆET.

Mildest talt nogle top-speedede børnliller at deale med. Og de kunne slet slet ikke nå at konsumere al overfloden (da især ikke den 5ethalvtårige. Han pakkede med stor begejstring både sine egne og de voksnes pakker ud og ænsede ikke hvad der var i nogle af dem). Siver nok først ind hos dem begge i overmorgen at de rent faktisk har fået nogle fede sager at lege med. Lige nu crasher de helt ud i sengen og drømmer sikkert kun om hvem der kan lave det højeste gavetårn uden det vælter....

Til næste jul skal jeg lige minde mig selv om at huske på at beslutte mig for at der kun pakkes 1 gave ud pr. 10 minutter. Shit, det bliver en stroppetur for samtlige tilstedeværende.

..... Eller også skal alle vi voksne aftale at hvert barn max. får 4 gaver.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

As if.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar