søndag den 23. december 2012

Lad dem dog have en fest...

MUA-HAHA.

Fik da lige klasket den dej sammen til finskbrød midt i gaveindpakning.

...Nogensinde prøvet at pakke julegaver ind med småkravl om benene? Til sidst lod jeg dem stort set bare gøre som det passede dem for selv at få plads til at udrette andet end at råbe "NEJ IKKE DÈN!".

Hvorfor man på et tidspunkt kunne se den 5-ethalvtårige viklet fuldstændig ind i 18 meter gavebånd (undskyld, hvilke sikkerhedsregler?) mens han blafrede rundt med fully udrullet omgang indpakningspapir og rullen med gaffatape (blev træt af alm. tape købt i Tigeren. Klistrede ca. ligeså effektivt som sandpapir) og kaldte på sin far der skulle komme og se (det syntes jeg nu ikke).

Og den lille Selvkørende kunne alligevel ikke magte Fri Adgang Til Alt Materiale og besluttede sig derfor ret hurtigt for bare at forlange de ting jeg ledte efter til mig selv i virvaret. Det blev hun lige så hurtigt træt af (nok fordi jeg ikke kunne finde tingene selv) og begyndte derfor at efterlyse nogle andre hundredesytten ting hun GODT vidste at jeg vidste hvor lå og som hun ville have bragt fordi hun vidste at jeg vidste at det krævede at jeg rejste mig op og gik ind i nogle andre rum efter skidtet og så kunne hun føle hun havde 100% kontrol over os alle sammen igen. Hvis nogen kan følge mig, efterhånden....

Måske derfor jeg ikke syntes det var noget at snakke om - hvad besvær og mor-overblik angår - da jeg efter endt pakke-ind-kaos rullede en småkagedej-stang ud til hver unge og satte en skål perlesukker og nogle mandelflager sammen med 2 Peter-Pedalknive foran deres små næser ude i køkkenet. De havde straks en fest og jeg bar over  med alt det sukker der med fuldt overlæg blev hældt ud på bagepladen inden der overhovedet blev skåret i dejstænger. Endte fuldstændig rystende med at jeg fortrød jeg ikke havde lavet dobbeltportion dej, så hurtigt som vi fik smækket den smule hjemmebag i ovnen og hver rolling spændt ventede på mere at kaste sig over.

Måtte simpelthen tage den ene og kilde den anden med bare fordi jeg ikke evnede andet og så kom der heldigvis (atter) uventede gæster og hvert barn glemte alt om hvor tåbeligt det var at vi allerede var færdige med at trylle hjemmebag og så gik den dag og hold nu kæft hvor jeg glæder mig til at se deres små ansigter imorgen når de opdager alle pakkerne under træet for det er første gang i år (for både 3-årig og 5-ethalvtårig) at de har en slags bevidsthed om hvad (nogle af) alle jule-tosserierne går ud på.

?? Ved ikke hvad temaet lige blev for denne smøre udover noget med at lade rollingerne køre løbet og man samler op efter dem bagefter.

.... So what's egentlig new?   :oD


2 kommentarer:

  1. Lyder til i havde den perfekte dag:) det er så skønt sommetider bare at være... Glædelig jul:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.co.uk/

    http://oddparent.blogspot.co.uk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skam en fornøjelig dag. I lige måde glædelig jul:o)

      Slet