tirsdag den 12. marts 2013

Har fået en BS Christiansen på 6 år i huset. Hjælp.

Altså for hede....

Her om tirsdagen har jeg min dreng hjemme fra bh (pga. støttepædagogen ikke er der den dag), ing?

Så er der bare det, at han kræver lidt mere fysisk udfoldelse fra min side end han hidtil har gjort (hvor blev dagene af, hvor jeg selv skulle sætte ham igang med noget som jeg dermed også selv kunne overskue???).

Nu koster han rundt med mig hele tiden vimser han efter mig hver gang jeg forsøger at tage en 5 min. time-out med befalinger som disse: "Mor kåååån" (=mor kom her) og så skal vi lege stoleleg, dvs. han muntrer sig med at fortælle mig hvilken spisestuestol jeg skal sætte mig på ("mor sid dér") og straks jeg har plantet mig, lyder det: "Mor åååp" (=rejs dig, din dovne karklud) og så fremdeles indtil jeg ikke har mere krudt i benene synes vi skal stoppe mens legen er god og foreslår lidt duploklodsning eller tegne eller hvad som helst der indebærer at man kan få lov at sidde stille et øjeblik...

Men næh nej for igen lyder det (denne gang ude fra køkkenet): "MOARR, KÅÅÅÅN! Kooost" ...#¤"%%% Så skal vi feje gulve....

Og i direkte forlængelse af denne alletiders aktivitet bliver man halet ind på vores rodehummer gæsteværelse, hvor oldemors gamle kæmpeseng står og så skal vi "Åp og sove". Ahh tænker man, nu er drengen omsider kørt middagstræt, men det sekund man har puttet sig ved siden af ham: "Mor ÅPP!" og så "butte paads" (=bytte plads. Som foregår på den måde at vi begge skal kravle ud af sengen og kravle op i sengen igen og ligge på en anden måde. 80 gange i træk. Genial grovmotorik-øvelse for knægten, strabadserende OG traumatiserende stroppetur for moren).

Og knægten griner så lykkeligt over alt det, han med sine ord kan få moren til at gøre. Og sådan fååårtsætter det slag i slag den hele dag.

....Hvis ikke jeg da lige trækker trumfkortet en gang imellem: "Daniel vil du låne mors mobiltelefon?".


..... Hvad?

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅhåhåhå.

    Tak himlen for smartphone og PC.
    jeg installerede tegn til tale App på Nils's tlf. Sikken en fred i laaang tid!
    Jeg har også præsteret at lade ham skrive hilsener på Facebook på en togtur engang. Fred og idel hygge!
    Forventlig sidegevinst til dig engang om mange år: Når Daniel når skelsår og alder og kan få ledsagerkort, kan I køre billigt med tog sammen OG komme ind på museer mmm til særdeles nedsat pris. FEDT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elkser dine kommentarer, Krage. Det er lidt som at komme hjem, når jeg læser dem. Du forstår hvad jeg mener mellem linierne;)

      Slet
    2. Tak for de pæne ord.
      Du minder mig jo til gengæld om den verden, jeg havde for ufattelig mange år siden.
      Den verden, hvor jeg i flere år daglig sagde til mig selv: 'til næste år ved denne tid er det hele meget lettere'.
      Den dag, hvor jeg pludselig opdagede at det havde jeg ikke tænkt på i tre uger .... WOW!

      Slet
    3. Skønt at høre at du kom igennem hurdlerne:) Jeg tænker sjældent på den måde med at om et stykke tid ser alt lysere ud. Jeg tager en dag af gangen og sørger for at suge til mig af de positive fremskridt hos drengen og alt hvad der ellers dumper ned i min hverdag af glædelige ting. Men de første 3 år af Daniels liv kunne jeg ikke engang tænke. Det var bare opadbakke og knokle og fortrænge alle tanker og følelser omkring den situation vi/jeg stod i. Så idag slapper jeg mere af. Positivt. Kram.

      Slet