mandag den 25. februar 2013

"Mandag morgen - giv mig lige lidt tid for h..."

Kørte "ikke-klar-til-børnehave-efter-weekenden"-3-ethalvtårig afsted til den kommunale her til morgen.

Da vi var kommet derud og hun stadig mentalt var derhjemme og se Kaj&Andrea (og sidde på mig - faktisk har jeg siddesår på lårene efter de her to dage) og vi endnu ikke havde fået det sidste stykke fleece-vedhæng af hende, kom hendes to små kumpaner blæsende og følgende samtale udspillede sig:

Kumpan 1: Heeeeeeej Lærke skal du med ind i Junglen (=puderummet)? Vi leger og du kan være den store hund eller eller hesten og jeg er storesøster.

Kumpan 2: Heeeej Lærke NEJ JEG er hesten. Hun kan være den store hund!

Kumpan 1: Ja eller den lille hund for jeg er moderen og og og..

Kumpan 2: Ja og og og jeg er babyen og og og du kan også være lillesøster, Lærke! Og og og fordi og blablabla...

Kumpan 1: Ja og blablablabla Vil du det? SÅ siger vi at blablablabla og  bla? Men jeg gider ikke være moderen for jeg er hesten og Lærke du kan være moderen...

Kumpan 2: NEJ JEG vil være moderen for det var jeg nemlig før, kom Lærke og vi har bygget en hule og du kan sover derinde for du er hunden... Kumpan 1: Nej hesten. Kumpan 2: Nej HUNDEN siger jeg lige og blablabla kom nu Lærke!

(Åndeløs pause fra To Kumpaner og overfuset stumhed fra egen rolling....)

......

.....Lille "mentalt-hjemme-og-se-Kaj-og-Andrea-og-sidde-på-mor(jeg har faktisk siddesår..osv..)-Selvkørende på 3-ethalvt med rolig, mut-bestemt stemme: Jeg vil bare ud og lege.

Mors pige. - Og de to kumpaner fulgte med ud. De er sgu så søde. Men deres ivrighed blev bare for meget for Den Selvkørende, der IKKE skal påduttes nogle "opgaver" (bare spørg mig) og da slet ikke så tidligt på (man)dagen. Hahahaha.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar