torsdag den 31. januar 2013

Feberstemning

Tegn på at moren er liiiige ved at kamme over i sin fastelavns-faldera-hurra-iver:

- Måtte simpelthen bare høre pædagog i den snart 6-åriges børnehave om det nu også var på næste fredag de holdt tøndeslagning (og ikke om mandagen d. 11/2). Piskede hjem og korrigerede i Family Calendarrr.

- Har smugtrænet i kattenæse-ansigtsmaling på mig selv foran spejlet (I know - det er ynkeligt, det her)

- Piskede op i egne garderober (i flertal, pga. fordeling af klude i en 3-5 forskellige småmøbler af ubestemmelig art og herkomst) for at bladre noget grund-kostume frem til eget fastelavns-skrud. Endte helt genialt op med: At jeg da også skal være kat. -Ligesom Den lille Selvkørende. Som iøvrigt idag frejdigt proklamerede at hun skal være cowboy!....  ???... #¤%&##!!!! Nå, videre:

- Har (som nævnt i et af de seneste indlæg) fuld af Glæde&Forventning opfordret alle (16) gæster til den snart 6-åriges fødselsdag om at komme udklædte da det jo er fastelavn den dag!!! (og trutte-ruuuut)...

- Må simpelthen anskaffe en rigtig fastelavnstønde (og et boldtræ...?...) til den stores fødselsdag. Men hvor kan vi dog hæææænge den? Nå - så må C jo stå og holde den mens vi andre slår. Det vil han sikkert gerne.

- Piskede en indre katastrofe-stemning op da Selvkørende sagde "cowboy!" og peb-mumlede-hviskede hen til hende at jeg har ellers købt den mest fantastiske katte-dragt til dig." .... Selvkørende: "Har du? Må jeg se!" (sagt med spændt interesse, yay! Så kunne jeg atter føle min krop. ...Jamen jeg sagde jo lige at jeg er kommet langt ud i min febrile fastelavns-vildelse).

- Overvejer seriøst om den snart 6-årige ikke lige kan træde op i mine højhælede sorte langskaftere (str. 41) de par dage han skal være pirat (selvom han til daglig går i støttesko, str. 27). For det vil bare SÅ meget fuldende  hans dress så  jeg kan sove roligt om natten. Hvad? Jamen jeg vil jo fore dem med avispapir så han kan passe dem. Har da tænkt på alting.

- Kan jo ikke sove roligt om natten alligevel. For hiver håret ud på mig selv i min kvide over det urokkelige faktum, at C på ingen jordisk måde (om så jeg betalte ham for det. Eller græd som pisket - så ville han bare sige jeg skulle få noget for det hos lægen...) lader sig lokke i noget udklædningshalløj. Hvad skal jeg dog gøøøøøre (piv)? Tegne sort fuldskæg på ham mens han sover og gi' ham en klap for øjet og når han vågner sige "det er fordi jeg vil illustrere hvor højt jeg stadig elsker dig selvom du skulle gå hen og blive blind på det ene øje." ... Orv ja! Dét gør jeg. Har ikke tid at skrive mere, må finde sort karton. MÅ finde sort karton. HVEM HAR SET NOGET SORT KARTÅÅÅÅNG??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar